Il·lustració: Tonina Matamalas

És un projecte de 2 anys co-finançat pel programa Creative Europe que proposa la creació d’espais per a la reflexió, debat i acció col·lectiva sobre la invisibilitat de narratives feministes en el patrimoni cultural (material i immaterial) i les desigualtat en l’espai públic en 3 ciutats del sud d’Europa – Porto, Barcelona i Modena, a través d’un procés de co-producció transnacional d’intervencions artístiques en un lloc específic.  “Quin espai, físic i simbòlic, ocupen les dones  a les ciutats?” és la pregunta central del projecte.

El projecte ha inclós una trobada a Barcelona el juny de 2024, on Col·lectiu Punt 6 va poder compartir metologies de l’urbanisme feminista per replicar i adaptar en els laboratoris locals de les tres ciutats participants. A cada ciutat s’han fet laboratoris locals per tal d’analitzar quin espai ocupen les dones i dissidències en l’espai públic i visibilitzar narratives transfeministes. A Barcelona s’han realitzat laboratoris locals per recollir narratives de diferents barris a través d’una tema comú que ha sigut la mobilitat quotidiana.

El projecte també inclou la publicació d’un recorregut sonor amb aquestes narratives feministes que es comparteixen de forma oral.

També s’ha publicat un fanzine resum del projecte, així com articles acadèmics que visibilitzen projectes transformadors en les tres ciutats.

Anys: 2024-2025

Clienta: Ajuntament de Barcelona

Col·laboració amb: PELE (Porto), AMIGDALA (Módena) i Col·lectiu Punt 6 (Barcelona)

Finançament: Creative Europe

Web del projecte: transfemina.org

Compartir