Any: 2024
Finançament: Convocatòria de subvencions d’activitats 2024 de l’Ajuntament de Barcelona
Col·laboració amb: Biciclot

El projecte se centra en la gestió, el manteniment i la promoció de la Bicicarrossa Feminista La ManiCargui, un dispositiu construït en el marc dels projectes “Dones i persones no binàries en Bici” i “Pedalem juntes per una mobilitat sostenible i feminista”. L’encàrrec forma part de la convocatòria de subvencions d’activitats 2024 de l’Ajuntament de Barcelona i compta amb la participació del Col·lectiu Punt 6 i Biciclot, així com la implicació de Bicihub, Ca la Dona, Cícliques i La Insòlita.
L’objectiu del projecte és donar continuïtat a la ManiCargui i potenciar el seu ús en activitats culturals, socials i activistes, promovent la descarbonització en esdeveniments multitudinaris des d’una perspectiva feminista. El projecte també busca visibilitzar i reforçar la participació de dones i persones no binàries en l’ús i la promoció de la bicicleta com a eina de mobilitat sostenible.
Al llarg de l’any 2024 s’han dut a terme diverses accions formatives i de dinamització, com el taller per aprendre a conduir la bicicargo i els tallers de components de la ManiCargui, centrats en el muntatge del sistema de so i en el manteniment mecànic. Aquestes activitats s’han complementat amb tasques de coordinació i manteniment continuat per garantir el bon funcionament de la bicicleta.
Els resultats del projecte es concreten en la realització de totes les activitats de manteniment i dinamització previstes, així com en la participació activa en la Mani del 8M i la del 25N. Es va fer el muntatge complet de la ManiCargui i del sistema de so per ambdues mobilitzacions, i es van dur a terme tallers que van permetre que més companyes adquirissin habilitats per conduir la bicicargo i mantenir-ne els components mecànics i sonors. Aquest treball ha permès consolidar la ManiCargui com una eina col·lectiva, feminista i sostenible per a la mobilització social.



